شهید عبدالله فتاحی

زندگی نامه

وی در ۱۳۲۷/۰۹/۰۹ در شهر صالح آباد از توابع شهرستان ایلام در خانواده ی متدین متولد شد کاظم و هاجر پدر ومادر وی نهایت محبت را به ابراز می داشتند.شهید توانست وارد مدر سه شود و تاسوم راهنمایی تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام برساند.و در کنار تحصیل برای امرار معاش خانواده تلاش نمود و پس به عضویت رسمی سپاه در آمد و به عنوان فرمانده ی گروهان در منطقه گره شیر در اثر اصابت ترکش در تاریخ۱۳۶۲/۱/۱۹به خیل شهدا پیوست.
از شهید ۱ فرزند پسر به یادگار مانده است و مزار وی در امامزاده علی صالح قرار دارد .

وصیت نامه

سمتی از وصیت نامه شهید

درود بر خمینی یگانه مرد ایثار در جهان حاضر

سلام به خانواده عزیزم امیدوارم حالشان خوب باشد باری برادران عزیز من می دانم شهید می شوم و افتخار می کنم که راه خوبان ادامه بدهم باری برادران ای همسنگران هدف معلوم است ولی روز موعود معلوم نیست ولی نزدیک است اگر در این راه شهید شدم چه بسا راه حسین رفته ام و اگر نشدم باید راه یاران علی بروم به همسرم سلام ای همسر عزیز زینب وار باش ، مبادا ناراحت شوید شیون نکن بلکه شادی کن زیرا تو باید زینب وار از حرمت شهیدان دفاع کنید هموطنانم مقاومت کنید که شما حق هستید.

باری ای برادران بجنگید که پیروزی نزدیک است من هم می جنگم و از خاکم و دینم دفاع و از رهبرم طرفداری می کنم با خون .

به تمام قومان سلام ، به تمام دوستان سلام و از همه شما حلالیت طلب می کنم . ای برادر (جعفر) راهم را ادامه بده که تو لایق راه منی. عبدالله فتاحی