شهید عیسی آستوی

وصیت نامه

با درود و سلام به منجى عالم بشریت و روشن‌کننده جهان مهدى (عج) ، و با سلام و درود به نایب برحقش امام خمینى و درود وسلام به رزمندگان و درود و سلام به شهدا و درود و سلام به شما پدر و مادر خوبم .
پدر جان براى رضاى خدا پاسدار شدم و پاسدار شدن آسان نیست چونکه اولین پاسدار اسلام امام حسین (ع) بود که همه میدانید به چه صورت آن بزرگوار را شهید کردند ، بنده اگر خداوند قبول کند ، مى‌خواهم راه شهید را ادامه بدهم و اگر خداوند توفیق داد که در راه خدا کشته شدم ، از شهادت بنده ناراحت نشوید ، چونکه ناراحت شدن شما باعث خوشحالى دشمنان اسلام میشود .
نگذار اسلحه من به زمین بیافتد بلکه آن را بدست موسى و جواد بده که راهم را ادامه دهند .
امام را تنها نگذارید ، او بود که ما را به راه راست که فراموش کرده بودیم هدایت کرد . از شهادت بنده خوشحال باشید و هرگاه خبر شهادت بنده را به شما دادند خدا را شکر بگو ، مرا حلال کن تا خداوند ازمن راضى باشد ، من شماها را خیلى اذیت کردم ، مرا به بزرگوارى خودتان ببخشید .
مادرم : شما هم مرا حلال کنید ، مادر خوبى برایم بودى که انشاءلله خدا از شما راضى باشد ، از شهادت بنده ناراحت نشوید ، چون که در راه خدا بوده و خداى نکرده نکند صورت خود را بخراشى ، که دشمنان اسلام خوشحال شوند .
سلام مرا به کلیه برادران و دوستان عزیز برسانید %
التمــــــــــــــــاس دعـــــــــــــــا


بسمه تعالى
« اناالله اشترى من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فى سبیل الله » توبه ۱۱۱
پدر و مادر شهیدپرورم بنده براى جهاد در راه خدا به فرمان امام هدایت‌گر و راهنما به جبهه اسلام علیه باطل عازم مى‌شوم‌که به نداى رهبر و مرجع خود لبیک گفته و خدمتى به اسلام و قرآن بکنم . اى پدر و مادر ، بنده حقیر شما را خیلى آزار و اذیت کردم ، انشاءالله که مرا ببخشید .
اى مادر اگر شهید شدم که این هم نصیب هر کسى نمى شود امام را تنها نگذارید بلکه برادران کوچکم را بگذار راه شهدا را ادامه دهند و مطیع رهبر باشندکه انشاءالله شما در این کار که انجام مى‌دهید اجرش با خداست و مجلس اگر برا ى پسر حقیرتان برپا کردید انشاءالله ساده باشد که روحم شاد باشد و از مجالس باشکوه برایم چون که لیاقت آن را ندارم خوددارى کنید . اى برادرشما هم‌تا مى‌توانید در راه خدا کار کنید و بیشتر به یاد و ذکر خدا باشید و خداوند مى‌فرماید : یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت افضل‌تر است . کمى به خودت فکر کن ، انشاءالله که از حرفهاى بنده ناراحت نشده باشى و به پدر و مادرم تا آنجا که توانایى دارید خدمت کنید که خدمت به پدر و مارد عبادت است .
اى پدر و مادر شما را خیلى اذیت و وقت شما را گرفتم . شما خیلى براى بنده زحمت و مشقت کشیدید و به اینجا رساندید که یک چنین شخصى ازبنده ساختید که اگر صد جان داشتم ، دوباره زنده مى‌شدم باز در راه خدا و اسلام و قرآن و رهبر عظیم و مرجع بت‌شکنمان باز هم جان مى دادم و جان دادن در راه خدا و قرآن و اسلام یکایک واجب است و جان دادن در راه خدا چه شیرین است .
سلام مرا به خواهران و برادران خود مى‌رسانم و همچنین به دوستان .
پسر خدمتگزار – عیسى آستوى
شما را به خدا میسپارم
به امید زیارت کربلا و نجف و قدس
به امید ادامه دادن انقلاب اسلامى ایران و جهانى شدن آن
انشاءالله در همه کارهایى که براى رضاى خدا هستند موفق و پیروز باشید

بسمه تعالى
پدر و مادر عزیز
پس از عرض سلام و سلامتى شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم ، که انشاءالله خوب و سلامت و سرحال باشید و هر کارى را که براى رضاى خدا انجام مى‌دهید موفق و پیروز باشید و حال بنده خوب است و سلام مرا به تمام برادران و خواهران برسانید و سلام مرا به تمام نزدیکان و همسایگان برسانید و سلام مرا به تمام دوستان محترم برسانید و اگر من حقیر که لایق آن نیستم شهید شدم پدر و مادرباید راه اسلام و امام امت و راه شهدا را ادامه دهید که به وسیله برادران عزیزم انشاءالله انجام میشود که با همت شماى شهیدپرور میباشد .
امام را تنها نگذارید که خدا شما را موفق و پیروز و سربلند کند .
عیسى آستوى
۱۳۶۱/۱۱/۲۵