شهید ولی الله عباسی

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
« من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا – سوره احزاب آیه ۲۳ »
از مومنین مردانى هستند که که وفا نمودند به هرچه عهد و پیمان بسته بودند با خدا بر آن پس برخى از اینان مدتش به سر آمد و بعضى انتظار مى‌کشند .
سلام بر محضر مبارک رسول اکرم(ص) خاتم پیامبران و سلام بر امام زمان(عج) یاور محرومان و تهى‌دستان و سلام بر امام حسین(ع) که با خون مطهر خود ثمره‌اى پربرکت به درخت اسلام داد و سلامى خالصانه بر امام امت خمینى کبیر و امت قهرمان و ملل اسلامى گیتى اعم از لبنان و فلسطین و سلام به خانواده عزیزم و همچنین مادران دلسوز ، با سپاس به درگاه خداوند منان و عزوجل هر چند لیاقتش را ندارم ولى چون مى‌خواهم تکالیفم را انجام دهم وصایایى به روى کاغذ قید و یاداشت مى‌نمایم . وصایاى بنده از این قرار است : عزیزان از کشته شدن من در راه اسلام و اهدا خون عالیه آن ناراحت و محزون نشوید چرا ؟ چون فکر نکنید مردن در راه خدا نابود و فناشدنى است بلکه زندگى جدید آغاز میشود که پایانى ندارد و براى عاشقان و راهیان کربلاى معلا زندگى لذیذ شماست آخر عمر همگى مردن است و مردن در راه خداى عالمیان را نادیده نگیرید و در زندگى همیشه صابر و شکیبا باشید البته نه در برابر ملحدان و مکاران امثال صدام پلید و … چون اگر هر کدام از ما مسلمانان در برابر جنایات این خبیثان سکوت نمائیم گناهى کبیره محسوب مى‌شود ما باید خودمان را مقید بر عمل سالار شهیدان حسین(ع) و سایر ائمه که همانا مبارزه با شرک و بت‌پرستى و ترویج اسلام بوده است ادامه دهیم ، ما اگر نسبت به اسلام متعهد نباشیم گناه کرده‌ایم و جایى در آخرت و روز واپسین نداریم از همه بهتر و افضل‌تر این است برادران رزمنده از تفرقه و جدایى اجتناب کنید و با هم متحد باشید وتوصیه دیگر اینجانب این است که عزیزان از غیبت همدیگر بپرهیزید . اما کلامى با ثروتمندان دارم و آن اینکه ثروتمندان مرفه هستند و یا ملک زیادى دارند در حیات خویش طبقات ضعفا را فراموش نکنند و به فکر یتیمان باشید چون اگر ثروتمندان حق مستمندان را نخورند مسکینى در جامعه وجود نخواهد داشت کسانى که قدرت کمک دارند حتما باید به انقلاب مقدس اسلامى کمک نمایند و از مسلمانان و امت ایثارگر و رزم‌آوران .

به مادر عزیزم توصیه مى‌کنم که زیاد برایم گریه نکند چون دشمنان مکار و حیله‌گر از این محزونى و و اندوهناکى شما سوء استفاده و خوشحال مى‌شوند . مادرم از اینکه شما زیاد براى بنده زحمت کشیده‌اید حلالیت مى‌طلبم . امیدوارم شیر پاکتان را حلالم نمائید چون براى ماها خیلى زحمت کشیدید و از کلیه برادران همرزمم حلالیت مى‌طلبم و امیدوارم که از خدا براى بنده استغفار بنمائید .
والسلام – ولى‌الله عباسى